2022. feb 09.

Mikrós keto kenyér

írta: cukornita
Mikrós keto kenyér

Masszív állagú, szendvicsnek is megfelel

toast_2.jpgEzt a kenyérformát ma próbáltam először, de talán ennek az állaga hasonlt legjobban egy szelet kenyéréhez. Az alábbi mennyiségből 2 szelet jött ki. Ugyanúgy beraktam a pirítóssütőbe mint egy toast kenyeret, majd megvajaztam.  Az tény, hogy az állaga mint egy pirítós kenyér volt, az  íze inkább hajazott egy vajas bundáskenyérhez, de tökéletes volt a reggeli tükörtojásos reggelimhez. Pirítás előtt sajnos elfelejtettem fotózni, de abban az aállapotában  szendvicsnek elvitelre viszont tökéletes választás lehet, akár a szokásos vaj-sonka-sajt-zöldség vonalon mozgunk, akár egy kőrözött, májkrém, padlizsánkrém vagy tojáskrém kísérőjeként fogyasztjuk, avagy retro partyn retrószendvicseknek is tökéletesen megfelelhet.

Hozzávalók:

  • 20 gr ( 3 evőkanál) őrölt mandula
  • 15 gr (1 evőkanál) olvasztott vaj
  • 20 gr (1 evőkanál) Philadelphia vagy bármilyen krémsajt
  • 1 db tojás
  • 1 kávéskanál sütőpor
  • pici fokhagymapor

Elkészítés: 

  1. Az összes hozzávalót egy tálkában összekeverjük és egy mikróálló edénybe toltjük. Én erre egy szilikonos kenyérsütő formát szoktam használni, de bármilyen tányér megfelel. 
  2. 2 percig magas fokozaton mikrózzuk
  3. Miután kész kiborítjuk a formából és hülni hagyjuk.
Szólj hozzá

mandula hidegkaja krémsajt lowcarb keto Ételek kenyérpótlék